آرایشی و بهداشتی, پاکسازی پوست

راز شفاف تر شدن پوست چیست؟

راز شفاف تر شدن پوست چیست؟

راز شفاف تر شدن پوست چیست؟

قبل از اینکه به نکات اصولی مراقبت از پوست بپردازیم، اجازه دهید فقط یک دقیقه وقت بگذاریم تا منظورمان از “پوست شفاف” را بیان کنیم.پوست شفاف همان طور که از نامش پیداست، پوستی است که فاقد هرگونه لکه باشد و کاملا درخشان و لطیف بنظر برسد. این لکه ها می تواند شامل لکه های قرمز یا بثورات، جوش های سرسیاه، جوش های سرسفید، پاپول ها، پوسچول ها، کیست ها، ندول ها و موارد دیگر باشد.پوست شفاف چیزی است که همه ی ما آرزوی داشتن آن را داریم، اما با توجه به اینکه حدود 95 درصد از افراد 11 تا 30 ساله با جوش های پوستی مواجه هستند، این آرزو برای بسیاری از افراد محقق نمی شود.

 

راه برای داشتن پوستی شفاف تر

 

1- روغن بادام

از آنجایی که روغن بادام خاصیت تسکین دهنده دارد، می تواند به آرامش پوست کمک کند.همچنین چون خاصیت نرم کنندگی دارد، پتانسیل بهبود رنگ و تون پوست را نیز دارد. علاوه بر این به مرطوب کردن پوست خشک که می تواند منجر به جوش شود، کمک می کند.

 

2- آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل داشتن ترکیبات ژل مانند و خاصیت تسکین دهنده، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی، یکی از پرمصرف ترین محلول های گیاهی برای بهبود بیماری های موضعی پوست است. اگر می خواهید پوستی شفاف داشته باشید، استفاده از آلوئه ورا را فراموش نکنید.

 

3- روغن آرگان

روغن آرگان خاصیت مرطوب کنندگی دارد و می تواند از پوست در برابر رادیکال های آزاد و آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کند.این روغن در مقایسه با روغن‌ های سنگین ‌تر، از مولکول‌ هایی با اندازه کوچک ‌تر تشکیل شده است که سریع ‌تر توسط پوست جذب می ‌شوند و کمتر احتمال دارد منافذ را مسدود کنند و باعث ایجاد جوش شوند.

 

4- روغن نارگیل

فواید روغن نارگیل برای پوست بسیار زیاد است و عمدتاً برای تسکین و مرطوب کردن پوست استفاده می شود.اما این اسیدهای چرب موجود در روغن هستند که می توانند به شفافیت پوست کمک کنند زیرا حاوی خواص ضد میکروبی می باشند که از پوست در مقابل باکتری ها محافظت می کنند.برخی از روغن های ضروری می توانند به حفاظت از پوست و شفافیت آن کمک کنند. روغن درخت چای به دلیل خواص ضد میکروبی و پاک کنندگی که دارد، یکی از آنهاست.

 

5- ویتامین های مفید

علاوه بر استفاده از روغن ‌ها، کرم‌ ها، ژل‌ ها و سایر محصولاتی که به صورت موضعی روی پوست قرار می گیرند، توجه بیشتر به آنچه می خوریم نیز می ‌تواند به شفاف‌ تر شدن پوست کمک کند.ویتامین ها از جمله مواردی هستند که در صدر این فهرست قرار دارند و می توانند پوست را شفاف کنند. این ویتامین ها شامل ویتامین E، ویتامین A و ویتامین Cو همچنین روی، نیاسین، ریبوفلاوین، ید و بیوتین هستند.در مجموع، این ویتامین‌ ها و مواد مغذی ضروری می‌ توانند با کمک به فرآیند بازسازی (در میان بسیاری از موارد دیگر) به حفظ ظاهر مناسب پوست کمک کنند.

 

6- مواد غذایی مفید

ضرب المثل “ما همان چیزی هستیم که می خوریم” واقعا درست است.آنچه می خوریم، می تواند توسط پوست ما منعکس شود. یعنی اگر به اندازه کافی مواد مغذی مناسب دریافت نکنیم، پوست سالم و شفافی نخواهیم داشت.خوشبختانه همانطور که ویتامین‌ های مفید و محصولات مراقبت از پوست خوبی برای شفاف کردن پوست وجود دارد، غذاهای خاصی نیز هستند که می ‌توانند به حفظ سلامت پوست کمک کنند.

برخی از این غذاها عبارتند از: میوه و سبزیجات تازه (حداقل پنج وعده در روز)، سبزیجات با برگ سبز تیره مانند اسفناج و کلم پیچ، آجیل ها مانند گردو و بادام.در نهایت فراموش نکنید که مقدار زیادی آب بنوشید زیرا واقعا می تواند به بهبود پوست شما کمک کند.

 

7- بصورت روزانه از پوست خود مراقبت کنید

آکنه و جوش های سرسیاه، از تجمع باکتری ها در منافذ پوست تشکیل می شوند. بنابراین ضروری است که هر روز آنها را پاک کنید، به خصوص اگر آرایش می کنید.

 

8- از کندن جوش های خود اجتناب کنید

این ممکن است منجر به ایجاد جای زخم شود و باکتری های بیشتری را روی پوست شما بر جای بگذارد.

 

9- همیشه از کرم های حاوی SPF استفاده کنید

اکثر پزشکان توصیه می کنند که هر روز از مرطوب کننده های حاوی SPF برای محافظت از پوست در برابر آسیب آفتاب و خشکی استفاده کنید زیرا بی توجهی به این امر می تواند باعث ایجاد جوش شود.

 

10- اهمیت محصولات مراقبت از پوست را نادیده نگیرید

سعی کنید محصولاتی را پیدا کنید که فاقد چربی و غیر کومدون زا (غیر آکنه زا) هستند، به این معنی که حاوی موادی که منافذ پوست را مسدود می کنند نمی باشند.

 

11- در مصرف چربی و شکر زیاده روی نکنید

داشتن یک رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات مغذی بسیار مهم است.مصرف غذاهایی که قند و چربی بالایی دارند را محدود کنید زیرا به طور بالقوه می توانند هورمون های شما را تحریک کنند و باعث شوند پوست، سبوم (روغن) اضافی تولید کند.

 

12- فراموش نکنید که محصولات مراقبت از پوست خود را با دقت انتخاب کنید

به عنوان یک راهنمای کلی، کسانی که پوست خشک دارند باید از محصولات مراقبت از پوستی استفاده کنند که مرطوب کننده و بدون الکل هستند، در حالی که افراد دارای پوست چرب باید از محصولات حاوی روغن اجتناب کنند.

 

13- از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید

به جای اینکه صورت خود را با لایه بردار بشویید، از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. لایه بردارها می توانند روغن های طبیعی موجود در پوست را که برای صاف و سالم نگه داشتن آن حیاتی هستند، از بین ببرند.

 

14- هرگز پوست خود را با آب داغ نشویید

همیشه از آب گرم یا ولرم برای شست و شوی پوست خود استفاده کنید به خصوص اگر صورت خود را بیش از یک بار در روز می شویید.حال که با اصول اولیه ی مراقبت از پوست آشنا شدید، خوب است که روش ساخت چند پاک کننده ی طبیعی پوست را نیز بدانید. در این قسمت روش ساخت 2 میکس خانگی فوق العاده برای داشتن پوستی شفاف آورده شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *